Menu

Check-in proces v hoteloch, apartmánoch a penziónoch

Check-in proces v hoteloch, apartmánoch a penziónoch

Všetky hotely a podobné ubytovacie zariadenia obvykle vyžadujú od svojich hostí check-in, čiže poskytnutie alebo potvrdenie osobných údajov. Check-in proces sa môže u každého poskytovateľa ubytovania líšiť (najmä pri apartmánoch a penziónoch), no v zásade platí, že:

• Od hostí toho-ktorého zariadenia sa očakáva, že predložia potvrdenie o rezervácii spolu s identifikačnými dokladmi ako pas, občiansky preukaz alebo v niektorých prípadoch aj vodičský preukaz, ktoré zriadenec hotela skopíruje a schová pre potreby zariadenia. Ďalším krokom býva vyplnenie registračného formulára – na tento úkon však postačuje jeden hosť danej izby.

• Niektoré zariadenia od svojich hostí počas štandardného check-inu vyžadujú aj isté formy záruk, napríklad kreditnú kartu alebo určitý depozit či zálohu, ktorá by pokryla potenciálne náklady spojené s používaním zariadenia (napr. mini-bar) v izbe či využívaním izbovej služby.

 

Určite vám odporúčame, aby ste sa oboznámili s postupmi check-in procesu v každom ubytovacom zariadení, v ktorom ste si rezervovali či niekedy v budúcnosti si ešte len rezervujete izbu, najmä ak ide o apartmány či penzióny.

Hotely: čas check-inu sa odlišuje a závisí od predpisov a pravidiel každého zariadenia, no spravidla sa pohybuje v časovom rozmedzí od 12:00 do asi 16:00. Predčasný alebo neskorší check-in je možné dohodnúť so zamestnancami hotela len ak hosť včas poskytne všetky potrebné informácie a vykoná potrebné opatrenia. Niektoré hotely si za túto službu môžu účtovať dodatočné poplatky a niektoré zariadenia ju ani nemusia poskytovať, nakoľko ich recepcia býva od určitého času, napríklad v noci, zatvorená.

 

Aparthotely a penzióny: Upozorňujeme, že v tomto prípade ide o nezávislé zariadenia s pravidlami a check-in procesmi, ktoré sa môžu odlišovať od tých hotelových. Vo väčšine prípadov tieto zariadenia nedisponujú recepciou a od hostí sa požaduje, aby si kľúče od izby vyzdvihli na inom mieste. Môže sa stať, že hostia budú vyzvaní k telefonickému potvrdeniu a stanoveniu postupu check-inu v závislosti od času ich príchodu.

Aj apartmány a penzióny môžu žiadať o záruku vo forme zálohy, ktorá bude zákazníkovi vrátená v prípade, že počas svojho pobytu v zariadení nespôsobí žiadnu škodu na jeho vybavení. V opačnom prípade si ubytovacie zariadenie zálohu ponechá.

 

V prípade akýchkoľvek doplňujúcich informácií, ktoré sa týkajú ubytovania v konkrétnom zariadení, nás prosím kontaktujte cez Kontaktný formulár.

Tipy a návrhy v tomto článku a súvisiace články sú len pre informačné a pomocné účely a nesmú predstavovať základ pre akúkoľvek sťažnosť voči eSky.sk.

Zaujal Vás tento článok, ale potrebujete viac informácií?
Ďakujeme za Vašu pomoc

Váš názor nám pomôže vytvárať lepšie a príslušné články

Temporarily we could not send your suggestions

Send again Try later