-
§ 8. LETENKY
- V prípade leteckých spoločností s akreditáciou IATA (Medzinárodné združenie leteckých dopravcov), ktorých ponuka leteniek je sprístupnená Užívateľom, vystupuje spoločnosť eSky ako agent (či sprostredkovateľ) týchto leteckých spoločností, respektíve ponúk ich leteniek a služieb; v prípade iných služieb, dostupných v Rezervačnom systéme, vystupuje eSky ako administrátor web stránky poskytujúcej prístup k službám, ktoré vykonávajú príslušní Poskytovatelia služieb.
- V prípade nízkonákladových leteckých spoločností pôsobí Poskytovateľ služby ako sprostredkovateľ vykonávajúci konkrétne úkony v rámci týchto leteckých spoločností, ktorých výsledkom je kompletizácia transakcie a doručenie letenky presne podľa inštrukcií Užívateľa, odkomunikovaných prostredníctvom Rezervačného systému alebo Call-centra. Poskytovanie služieb a vybavovanie sťažností podlieha všeobecným podmienkam a pravidlám príslušných Dopravcov, ktoré sú uvedené behom rezervačného procesu.
- V prípade charterových letov organizovaných touroperátorom vystupuje eSky ako agent (či sprostredkovateľ) a poskytuje informácie o podmienkach stanovených prevádzkovateľom letu. Za neuskutočnený alebo nesprávne uskutočnený charterový let zodpovedá prevádzkovateľ letu.
- Zmluvnými stranami uzatvárajúcimi zmluvu o preprave sú Poskytovateľ služieb, osobitne uvedený a definovaný v ponuke, poskytujúci služby leteckej dopravy, ktoré sú zároveň predmetom zmluvy, a Užívateľ. Vyššie uvedené zmluvy, uzatvorené prostredníctvom web stránky www.eSky.sk, sa vykonávajú na základe všeobecných zmluvných podmienok s konkrétnymi Poskytovateľmi služieb, ktorí uzatvorili dohodu s Užívateľom.
- Užívateľ dopytuje rezerváciu výberom jedného z leteckých spojení navrhnutých Rezervačným systémom a vyplnením požadovaných informácií v osobnom dotazníku, ktoré sú spracované v súlade s § 5 týchto Podmienok.
- Potvrdenie vyhľadávania a zmeny ceny:
- Na Užívateľom uvedenú e-mailovú adresu dostane tento potvrdenie o rezervácii, ktoré obsahuje číslo rezervácie, informácie o vybranom leteckom spojení, celkovú cenu a spôsob platby. Cena Letenky zahŕňa: tariff netto, letiskové poplatky, dane, nevratný poplatok za vystavenie letenky, ďalšie poplatky a dane za iné služby, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou dopravy a ktoré sú špecifikované v záverečnom resumé transakcie v Rezervačnom systéme.
- Vzhľadom na povahu rezervácie nie je cena letenky garantovaná, pokiaľ Poskytovateľ služby nedostane platbu.
- Užívateľ je povinný uistiť sa, že údaje o rezervácii v potvrdzujúcej e-mailovej správe, ako aj lehota na zaplatenie rezervácie za uvedenú cenu, sú správne.
- Nákup leteniek:
- Pred nákupom Letenky je Užívateľ povinný prečítať si a v prípade, že s nimi súhlasí, aj odsúhlasiť tieto Podmienky, rovnako tak podmienky rezervácie a tarifné podmienky Užívateľom zvoleného leteckého spojenia, ktoré sú dostupné v Rezervačnom systéme. Poskytovateľ služby účtuje Užívateľovi nevratný servisný poplatok za všetky operácie spojené s vystavením letenky. S výškou servisného poplatku je Užívateľ oboznámený pri procese rezervácie.
- Užívateľ si môže rezervovať letenky v Rezervačnom systéme alebo prostredníctvom Call-centra na základe dostupnosti, ceny a možnosti poskytnutia služby uvedenej v Rezervačnom systéme alebo odkomunikovanej prostredníctvom Call-centra behom procesu rezervácie.
- Po prijatí objednávky si Poskytovateľ služby vyhradzuje právo kontaktovať Užívateľa za účelom overenia údajov Užívateľa a potvrdenia podmienok rezervácie. V prípade nemožnosti kontaktovať Užívateľa vykoná Poskytovateľ služby rezerváciu na základe podmienok stanovených pri zadávaním objednávky Užívateľom. Poskytovateľ služby vykoná rezerváciu za predpokladu, že Užívateľ zaplatil aspoň cenu letenky plus poplatky za doplnkové služby, ktoré si Užívateľ vybral v Rezervačnom systéme, a poplatok za službu.
- Doplnkové služby vybrané Užívateľom by sa mali vykonať ako súčasť rezervácie (napr. špeciálne jedlo, body do vernostného programu, let so zvieraťom, nadrozmerná batožina, špeciálna príručná batožina, detský pasažier bez sprievodu, špeciálna starostlivosť o cestujúceho, preprava detskej postieľky a iné) a mali by sa vybavovať prostredníctvom Call-centra alebo e-mailovej adresy uvedenej spoločnosťou eSky aj preto, aby sa overila dostupnosť týchto služieb.
- Poskytovateľ služby si vyhradzuje právo odmietnuť vystavenie letenky, ak tarifa vybraná Užívateľom nie je v súlade s obchodnými podmienkami Poskytovateľa služieb alebo ak existujú iné dôvodné obmedzenia v dohodách medzi Dopravcami, nad ktorými nemá Poskytovateľ služieb žiadnu kontrolu.
- Spôsoby platby pri nákupe leteniek sa uskutočňujú za podmienok uvedených v § 7 týchto Podmienok.
- Letenku patriacu Užívateľovi vystavuje Poskytovateľ služby v elektronickej podobe.
- Užívateľova letenka vydaná Poskytovateľom služby bude doručená na e-mailovú adresu uvedenú v osobnom dotazníku v Rezervačnom systéme alebo odkomunikovanú v rámci procesu nákupu letenky prostredníctvom Call-centra.
- Zrušenie rezervácie chybou Dopravcu:
- Spoločnosť eSky nezodpovedá za zmeny v rezerváciách Užívateľa ani za zrušenia týchto rezervácií, ktoré vykonajú letecké spoločnosti.
- Užívateľ je povinný adresovať akékoľvek nároky vyplývajúce zo zrušenia alebo zmien, vrátane meškania letu vinou Dopravcu, priamo Dopravcovi. Zodpovednosť Dopravcov je uznaná podľa podmienok Varšavského dohovoru a Montrealského dohovoru.
- Vrátenie letenky:
- Platca má právo vrátiť letenku, zakúpenú prostredníctvom web stránky www.eSky.sk, ak to umožňujú podmienky a predpisy stanovené priamo Dopravcom. Vrátenie letenky môže byť spoplatnené dodatočnými poplatkami vo výške, ktorú určí Dopravca nezávisle od Sky.
- Ak je v cene letenky uvedená možnosť vrátiť letenku, môže sa Platca s touto požiadavkou telefonicky obrátiť na call-centrum alebo môže sám požiadať dopravcu o refundáciu letenky.
- V závislosti od použitej formy platby bude suma, ktorú má Dopravca (letecká spoločnosť) vrátiť Platiteľovi za zakúpenú a neskôr vrátenú letenku, odoslaná priamo na bankový účet Platiteľa alebo na účet platobnej karty do 7 dní od prijatia sumy Poskytovateľom služieb, a to v rovnakej mene, v akej bola vykonaná platba. Za dátum vrátenia sa považuje dátum odpísania sumy z bankového účtu Poskytovateľa služieb.
- Zmeny/úpravy rezervácie, dodatočné služby:
- žívateľ rieši zmenu rezervácie sám priamo s Dopravcom prostredníctvom call-centra alebo prostredníctvom kontaktného formulára na webovej stránke www.eSky.sk. Ak je termín odletu menej ako 48 hodín, zmenu rezervácie je možné riešiť prostredníctvom call-centra alebo priamo s Dopravcom.
- Ak do odletu ostáva menej ako 48 hodín, zmeny rezervácie je možné vykonať len prostredníctvom Call-centra.
- Náklady na zmenu letenky závisia od pravidiel (môžu určovať kedy, za akých okolností a za akú cenu je možné zmenu vykonať) stanovených konkrétnym Dopravcom. Konečná cena za zmenu rezervácie letenky zahŕňa:
- Štandardný poplatok za zmenu alebo dodatočnú službu (ktorý zahŕňa poplatok za zmenu letenky podľa predpisov a tabuľkových poplatkov danej leteckej spoločnosti, ako aj nevratný poplatok za zmenu objednávky alebo objednanie dodatočnej služby),
- Rozdiel v cenách (rozdiel medzi cenou letenky na počiatku a jej cenou v čase zmeny),
- Rozdiel v daniach a letiskových poplatkoch (potenciálny rozdiel medzi výškou daní a poplatkov na počiatku a ich výškou v čase zmeny).
- Rezervácia v Rezervačnom systéme je upravená Poskytovateľom služieb podľa podmienok stanovených tabuľkou servisných poplatkov za dodatočné služby, ktoré majú byť predmetom zmeny na už zakúpenej letenke:
Tabuľka poplatkov za vykonanie zmien na už zakúpenej letenke (uvedené v EUR): |
---|
Zmena |
sadzba za osobu |
---|
Zmena na letenke (vrátane: zmeny termínu a trasy letu, zmena priezviska cestujúceho) |
21,90 |
Zrušenie alebo vrátenie letenky |
21,90 |
Pridanie špeciálnej batožiny alebo batožiny navyše |
9 |
Žiadosť o asistenčnú službu pre maloletého cestujúceho bez sprievodu |
9 |
Rezervácia vybraného miesta v lietadle |
9 |
Objednávka špeciálneho jedla |
9 |
Preprava domácich zvierat |
9 |
Prednostný nástup do lietadla |
9 |
Doplnkové služby z ponuky leteckej spoločnosti |
9 |
Online check-in/asistencia pri check-ine |
9 |
- Užívateľ môže za zmeny v rezervácii letenky zaplatiť na základe § 7 týchto Podmienok. Platba s využitím platobnej karty sa vykonáva prostredníctvom Call-centra. Ak sa platba vykonáva prevodom finančných prostriedkov z platobného účtu, dostane Užívateľ e-mailovú správu potvrdzujúcu zmenu, ktorá bude obsahovať nasledujúce informácie: podrobnosti o rezervácii (číslo rezervácie, údaje o pasažierovi, podrobnosti o leteckom spojení, doplnkových službách a tarife), podrobnosti ohľadne uskutočnenia platby a sumy na zaplatenie.
- Niektoré propagačné (uvádzacie) ponuky leteniek v Rezervačnom systéme podliehajú špecifickým podmienkam rezervácie a vystavenia leteniek. Týka sa to najmä ponúk a leteniek, ktoré by sa mali rezervovať a zakúpiť s predstihom aspoň troch, siedmich alebo štrnástich dní. Nesplnenie týchto podmienok môže mať za následok zmenu ceny letenky. Spoločnosť eSky si vyhradzuje právo stornovať rezerváciu Užívateľa, vykonanú presne tri, sedem alebo štrnásť dní pred odletom, ak Užívateľ prekročí limit pre nákup stanovený Dopravcom. Letecká spoločnosť môže požiadať o vystavenie letenky skôr. V takom prípade Užívateľ dostane e-mailovú správu s potrebnými informáciami o lehote platby.
- Počas procesu rezervácie letenky môže byť Užívateľ informovaný o povinnosti sledovať prípadné zmeny letového plánu (za predpokladu, že si vyberie konkrétnu letenku). To znamená, že spoločnosť eSky nebude Užívateľa informovať o zmenách letového plánu. Užívateľ bude musieť sledovať zmeny sám a zodpovedajúcim spôsobom na ne reagovať. Ak Dopravca Užívateľovi neposkytne príslušné informácie týkajúce sa jeho rezervácie, ktoré by znemožňovali využitie či poskytnutie zakúpenej služby, mal by Užívateľ okamžite kontaktovať spoločnosť eSky s cieľom zistiť aktuálny stav a možnosť vykonania potrebných zmien v rezervácii.
-
§ 9. Služba MultiLine (+Ochrana Shield)
- Všeobecné ustanovenia
- Let označený ako “MultiLine”, ktorý je pre Užívateľov k dispozícii v Rezervačnom systéme, pozostáva z najmenej dvoch prípojných letov s jedným alebo viacerými prestupmi, ktoré prevádzkuje jeden alebo viacerí Dopravcovia, pričom pre tieto lety sú vystavené samostatné letenky. Za týchto okolností platí pre každú časť trasy samostatná letenka a každý let sa považuje za samostatnú službu, ktorá nesúvisí s ostatnými službami poskytovanými ako súčasť cesty. Okrem toho v takýchto prípadoch nezáleží na tom, či sú vydané samostatné letenky týkajúce sa služieb niekoľkých dopravcov alebo len jedného dopravcu (“MultiLine”). Kombinácia letov nájdených prostredníctvom Rezervačného systému, ktoré sú súčasťou služby MultiLine, sa ďalej označuje ako “Cesta”.
- Zakúpenie letenky MultiLine znamená zakúpenie viac ako jednej letenky, ktorá zahŕňa aspoň jeden prípojný let, pričom Užívateľ dostane samostatné letenky na let, ktorý prevádzkuje jeden alebo viacerí dopravcovia – uvedené je súčasťou jedného transakčného procesu v Rezervačnom systéme. Letenky zakúpené na konkrétnu MultiLine Cestu nepredstavujú jedinú kombinovanú letenku, zahŕňajúcu všetky jednotlivé lety, ktoré sú súčasťou Cesty.
- Vzhľadom na to, že služba MultiLine je poskytovaná na základe samostatných leteniek jedného alebo viacerých dopravcov a ako súčasť jednej Cesty, je Užívateľ povinný overiť si pravidlá manipulácie s batožinou vo všetkých fázach Cesty, ako aj dokumenty, ktoré Užívateľa oprávňujú využívať zakúpené služby, vrátane vstupných alebo tranzitných víz, ktoré môžu byť vyžadované v krajinách, v ktorých dochádza/dôjde k uplatneniu služby MultiLine alebo v ktorých sa uskutoční prestup na iný let.
- So zakúpením samostatných leteniek v rámci služby MultiLine Užívateľ berie na vedomie a akceptuje potenciálne riziko zrušenia, omeškania alebo zmeny času letu a z toho vyplývajúcu nemožnosť využiť iné spojenia, ktoré sú súčasťou Cesty, vzhľadom na to, že čas na prestup medzi jednotlivými leteckými linkami môže byť krátky (aj v závislosti od parametrov vyhľadávania uvedených Užívateľom a dostupnosti letov v Rezervačnom systéme).
- Dostupnosť služby MultiLine v prípade rôznych kombinácií letov závisí od dostupnosti leteniek jednotlivých Dopravcov a tiež od kritérií, ktoré Užívateľ stanoví v Rezervačnom systéme.
- Pokiaľ sa pri výsledkoch vyhľadávania objavia informácie o ponuke MultiLine, budú sa na všetky osoby cestujúce na základe leteniek zakúpených v rámci takto označenej ponuky vzťahovať asistenčné služby eSky („Ochrana Shield“), za ktoré sa platí dodatočný a nevratný poplatok. To znamená, že po zakúpení leteniek v rámci tejto cesty môžu užívatelia využiť asistenčné služby eSky na základe podmienok stanovených nižšie:
- Základný rámec pravidiel využívania služby Ochrana Shield
- Užívateľ môže využiť výhod služby Ochrana Shield, ak je jedno zo spojení, ktoré je súčasťou Cesty, zrušené, omeškané alebo je termín jeho príletu/odletu preplánovaný, následkom čoho Užívateľ nie je schopný uskutočniť plánovaný prestup alebo dosiahnuť cieľ svojej cesty.
- Ak Užívateľ získa informáciu o zrušení, omeškaní alebo zmene plánovaného harmonogramu aspoň jedného zo spojení v rámci MultiLine, následkom čoho by Užívateľ nebol schopný úspešne uskutočniť Cestu, Užívateľ oboznámi pracovníkov spoločnosti eSky o tom, že nie je schopný využiť ďalšie letecké spojenie, ktoré je súčasťou Cesty, ako aj dôvody tejto skutočnosti, a to za nasledujúcich podmienok:
- pokiaľ sa Užívateľ dozvie o zrušení, oneskorení alebo preložení aspoň jedného letu MultiLine viac ako 48 hodín pred plánovaným zahájením Cesty a ak bude takáto udalosť mať za následok nemožnosť Užívateľa uskutočniť túto Cestu, je Užívateľ oprávnený využívať službu Ochrana Shield, pokiaľ túto informáciu bezodkladne oznámi eSky telefonicky alebo e-mailom do 24 hodín od okamihu, kedy takú informáciu obdrží.
- pokiaľ sa Užívateľ dozvie o zrušení, oneskorení alebo preložení aspoň jedného letu MultiLine menej ako 48 hodín pred plánovaným začiatkom Cesty a ak bude takáto udalosť mať za následok nemožnosť Užívateľa uskutočniť túto Cestu, Užívateľ je oprávnená využiť službu Ochrana Shield za predpokladu, že túto skutočnosť oznámi eSky telefonicky alebo e-mailom do 12 hodín od obdržania takejto informácie a najmenej 8 hodín pred plánovaným začiatkom Cesty).
- ak sa Užívateľ o zrušení, oneskorení alebo zmene času aspoň jedného z nadväzujúcich letov MultiLine dozvie v priebehu Cesty, tj medzi jednotlivými nadväzujúcimi letmi alebo pri prestupe na ďalší úsek Cesty alebo neskôr ako 8 hodín pred zahájením Cesty, môže využiť službu Ochrana Shield, pokiaľ túto skutočnosť bezodkladne, najneskôr však do 1 hodiny od obdržania takejto informácie oznámi eSky telefonicky alebo prostredníctvom uvedenej emailovej adresy.
- Neoznámenie eSky vo vyššie uvedených termínoch bude mať za následok nemožnosť pokryť danú Cestu službou Ochrana Shield.
- Upozornenia Užívateľov sú prijímané 24 hodín denne, 7 dní v týždni, iba prostredníctvom vyhradeného telefónneho čísla uvedeného v záložke „MultiLine“ na webe eSky ((+1) 2014735488) a prostredníctvom e-mailu multiline@esky.com. Zákaznícka podpora je k dispozícii v jazyku webu eSky, cez ktorý bola služba MultiLine zakúpená, alebo v angličtine v závislosti od dostupnosti konzultantov eSky.
- Užívateľ je oprávnený využívať výhod služby Ochrana Shield iba vtedy, ak vynakladá patričné úsilie, ktoré možno očakávať od cestujúceho, ktorý si želá stihnúť každé ďalšie letecké spojenie, ktoré je súčasťou Cesty, a to aj v prípade zrušenia, omeškania alebo zmeny harmonogramu aspoň jedného zo spojení v rámci MultiLine, čo má za následok neschopnosť Užívateľa uskutočniť Cestu, a to iba za predpokladu, že Užívateľ nevykoná zmeny v dokumentácii potrebnej na uskutočnenie Cesty bez informovania eSky o tejto skutočnosti.
- V rámci služby Ochrana Shield si dotknuté strany vyhradzujú právo na overenie a určenie času príletu a odletu lietadla, ako aj času, ktorý je potrebný na prestup medzi jednotlivými leteckými spojeniami. Toto overenie sa vykoná na základe systémov používaných spoločnosťou eSky a na základe údajov v rezervačnom systéme GDS alebo na webovej stránke www.flightstats.com.
- Rozsah pomoci, ktorá je Užívateľovi dostupná prostredníctvom služby Ochrana Shield:
- Po obdržaní informácie od Užívateľa oprávneného využívať Ochranu Shield o zrušení, oneskorení alebo preplánovaní aspoň jedného z MultiLine spojení, ktoré má za následok nemožnosť uskutočniť Cestu, bude Užívateľ informovaný o všetkých dostupných alternatívnych spojeniach, ktoré mu umožnia dôjsť do cieľa Cesty (ďalej len „alternatívne spojenie“).
- Pokiaľ Užívateľ zmešká letecký spoj v dôsledku zrušenia, oneskorenia alebo preloženia aspoň jedného z MultiLine spojov zahrnutých do Cesty, čo má za následok nemožnosť Cestu uskutočniť, má Užívateľ právo na výber:
- Alternatívne spojenia dostupné v rámci služby Ochrana Shield možno poskytnúť iba v prípade, že náklady na Alternatívne spojenia neprekročia hodnotu vyššiu ako 1 000 EUR (ďalej len „Limit“) vyjadrenú v mene, v ktorej bola vykonaná príslušná MultiLine transakcia.
- V prípade, že eSky nepredložia Alternatívne spojenie v rámci Limitu, má Užívateľ nárok na vrátenie peňazí vo výške celkovej hodnoty leteniek zakúpených za účelom Cesty MultiLine, namiesto úhrady nákladov na Alternatívne spojenie. Hodnota refundácie nezahŕňa hodnotu iných služieb než leteniek zakúpených v rámci služby MultiLine (napr. náklady na zakúpené zájazdy, rezerváciu hotela atď.). Aby užívateľ mohol získať náhradu čiastky vynaloženej na letenku MultiLine, musí predložiť dôkaz potvrdzujúci, že zrušenie, oneskorenie alebo preplánovanie aspoň jedného z MultiLine spojov mu zabránilo v dokončení cesty. Tento dôkaz bude základom pre rozhodnutie eSky, či je možné vrátiť peniaze.
- V prípadoch, kedy doba prerušenia cesty, ktoré bolo spôsobené zrušením, omeškaním alebo preplánovaním aspoň jedného leteckého spojenia v rámci MultiLine, presiahne 8 hodín a pôvodne naplánovaný čas Cesty čiastočne alebo úplne nastane počas nočných hodín (22:00 – 6:00 miestneho času v oblasti, kde bola Cesta prerušená) a Užívateľ sa rozhodne využiť možnosť Alternatívneho spojenia, má tento právo na:
- Jedno prenocovanie v hoteli, ktorý obstará eSky, alebo, ak uvedené nie je možné, na náhradu nákladov za rezerváciu izby (zabezpečí si Užívateľ) do sumy 100 EUR na osobu. Takúto náhradu je možné zrealizovať len v prípade, že Užívateľ predloží príslušnú dokumentáciu ako potvrdenie zrealizovania platby a skutočnosti, že zakúpená služba bola zrealizovaná patričným ubytovacím zariadením.
- Preplatenie nákladov za dopravu (podľa zásady 1 taxi – 4 osoby) na trase do/z hotela/letiska v sume do 50 EUR a na základe dokumentácie potvrdzujúcej, že bola vykonaná platba a zrealizovaná transportná služba.
- Náhradu nákladov za stravu do sumy 25 EUR na osobu na základe dokumentácie, ktorá potvrdí platbu za stravu.
- Vo výnimočných prípadoch, keď sa Užívateľovi nepodarí kontaktovať eSky ohľadom zrušenia, oneskorenia alebo preplánovania aspoň jedného spojenia MultiLine, je Užívateľ oprávnený zakúpiť si letenky, ktoré mu umožnia dopraviť sa do cieľa po vlastnej trase. Spoločnosť eSky na základe dokladu poskytnutého Užívateľom, ktorý potvrdzuje nemožnosť kontaktovať eSky, ako aj dokladu potvrdzujúceho nákup takýchto leteniek, vráti hodnotu týchto leteniek až do výšky hodnoty leteniek zakúpených v rámci Cesty, ale nie viac ako do hodnoty Limitu. Spoločnosť eSky preverí všetky takéto výnimočné udalosti prípad od prípadu, aby zistila, či skutočne nebolo možné, aby Užívateľ eSky informoval o vyššie uvedených problémoch. Takéto vyšetrovania budú vykonávané na základe všetkých dostupných informácií a údajov o realizácii Cesty a na ich základe eSky rozhodne, či bude vyplatená náhrada.
- Všetky úhrady vzniknutých a zdokumentovaných nákladov zo strany Užívateľov budú vykonané platobnou formou, ktorú si Užívateľ zvolil pri rezervácii. V prípade úhrad prevádzaných priamo na účet Užívateľa uvedený v Rezervačnom systéme bude čiastka náhrady stanovená v rámci služby Ochrana Shield znížená o akékoľvek sumy vrátené leteckými spoločnosťami priamo Užívateľovi v jednotlivých fázach služby Ochrana Shield, maximálne do výšky hodnoty všetkých leteniek zakúpených za účelom Cesty MultiLine.
- Refundácia bude prebiehať za podmienok a v lehote stanovenej jednotlivými dopravcami, preto lehota na vrátenie peňazí v rámci služby Ochrana Shield závisí od konkrétneho dopravcu, ktorého služby Užívateľ v rámci MultiLine využil.
- Službou Ochrana Shield nie je možné pokrývať žiadne ďalšie náklady, ktoré môžu rezultovať z omeškania, zrušenia alebo preplánovania najmenej jedného leteckého spojenia v rámci MultiLine, a ktoré sa Užívateľ rozhodne vynaložiť v rámci služby Alternatívneho spojenia; jedná sa najmä o náklady súvisiace s dopravou a občerstvením mimo vyššie uvedeného rozsahu.
- Aby bolo možné využiť službu Ochrana Shield, môže sa od Užívateľa vyžadovať, aby podnikol určité kroky podľa pokynov konzultanta spoločnosti eSky. Môže ísť napríklad o požiadavku, aby sa Užívateľ dostavil na konkrétne miesto na letisku, kde bude možné vybaviť potrebné formality súvisiace s výmenou nevyužitých leteniek a pokračovaním v Ceste. Ignorovanie a nedôsledné plnenie týchto pokynov zo strany Užívateľa môže zabrániť využitiu služby Ochrana Shield.
- Služby Ochrana Shield sa nevzťahujú na letecké spojenia poskytované na základe jedinej letenky. Subjektmi, ktoré nesú plnú zodpovednosť za všetky možné problémy spojené s týmito leteckými službami, sú samotní Dopravcovia. V takomto prípade je Užívateľ povinný kontaktovať priamo Dopravcu alebo letecké spoločnosti, ktoré sú priamo zodpovedné za danú Cestu. Malo by sa pamätať na to, že každý Dopravca môže stanoviť odlišné podmienky týkajúce sa cestovného, ale tiež samotnej realizácie Cesty. Užívatelia sú preto vždy povinní oboznámiť sa s týmito predpismi. Spoločnosť eSky nezodpovedá za nepríjemnosti, ktoré Užívateľom môžu vzniknúť, ak títo nedodržia podmienky konkrétneho Dopravcu.
- Ak letecká spoločnosť alebo letisko poskytuje Alternatívne spojenie alebo iné služby uvedené v týchto ustanoveniach (napr. transport, strava) alebo v prípadoch, kedy sú uvedené subjekty povinné poskytnúť Užívateľovi takéto služby, sa ochrana Ochrana Shield neuplatňuje.
- Akákoľvek strata batožiny, ku ktorej dôjde z dôvodov, ktoré sú mimo pôsobnosti eSky, nesmie Užívateľovi zabrániť v realizácii Cesty a zároveň Užívateľa neoprávňuje na využívanie služby Ochrana Shield.
- Samostatné zakúpenie/zmena letenky, ktorá je súčasťou Cesty, na ktorú sa vzťahuje služba Ochrana Shield, bráni Užívateľovi vo využívaní služby Ochrana Shield, okrem ustanovení v II. 4 .
- Služba Ochrana Shield sa neuplatňuje v prípadoch, kedy zrušenie, omeškanie alebo preplánovanie aspoň jedného leteckého spojenia v rámci MultiLine bolo výsledkom štrajku zamestnancov leteckých spoločností alebo zamestnancov akýchkoľvek iný služieb podieľajúcich sa na obsluhe letovej prevádzky. Uvedené platí aj v prípade bankrotu leteckej spoločnosti, problémov spôsobených vyššou mocou a problémov súvisiacich s lokálnymi a medzinárodnými vojnovými a teroristickými činmi.
- Služba Ochrana Shield sa neuplatňuje v prípade hromadného zrušenia letov Dopravcom, čím sa rozumie zrušenie alebo naplánované zrušenie najmenej 5 letov z plánovaného letového poriadku v jeden deň.
- Užívateľ nemá právo využívať služieb Ochrana Shield po ukončení svojej Cesty.
- Aby bolo možné využívať služieb Ochrana Shield, je Užívateľ povinný spolupracovať so spoločnosťou eSky, najmä predkladať všetky potrebné dokumenty a informácie, ktoré konzultanti eSky vyžadujú v akejkoľvek fáze Cesty, ako aj po ukončení tejto Cesty.
-
§ 10. BALÍČKY LET+HOTEL
- V rámci služieb dostupných v Rezervačnom systéme alebo prostredníctvom Call-centra si Užívatelia môžu rezervovať aspoň dva rôzne druhy služieb, vrátane zakúpenia prinajmenšom Leteniek a Hotelových služieb, ktoré vytvoria základ pre uzatvorenie zmluvy o účasti na balíku cestovných služieb medzi Užívateľom a spoločnosťou eSky (ďalej len “Zmluva”).
- Zmluva je uzatvorená iba v prípade, že služby, na ktoré sa vzťahuje toto ustanovenie a ktoré boli objednané prostredníctvom Rezervačného systému alebo Zákazníckeho centra, sú vykonané. Potvrdenie o uzatvorení Zmluvy spolu s k nej patriacimi súčasťami a doplnkami bude zaslané samostatne na e-mailovú adresu, ktorá bola uvedená v Rezervačnom systéme alebo prostredníctvom komunikácie so Zákazníckym centrom. Vzhľadom na vyššie uvedené, Touroperátor a Užívateľ súhlasia s tým, že komunikácia týkajúca sa výkonu ustanovení tohto článku sa uskutočňuje elektronickou formou, pričom za trvanlivé médium slúžiace na komunikáciu sa považuje e-mailová správa a dokumenty vo formáte PDF, zaslané Užívateľovi ako potvrdenie služieb.
- Touroperátorom pre Užívateľom vybrané služby za podmienok špecifikovaných v príslušnom odseku Podmienok je spoločnosť eSky.pl a.s. so sídlom v Katoviciach (40-265), na ul. Murckowska 14A, zapísaná v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Katowice - Wschód v Katoviciach, 8. obchodná divízia Národného súdneho registra pod referenčným číslom (KRS) 0000383663, DIČ: 9481987199, IČO: 670140736, so základným imaním 1 019 525,60 PLN splateným v plnej výške.
- Touroperátor je zodpovedný za poskytovanie služieb, na ktoré sa vzťahuje tento odsek Podmienok a Zmluva, bez ohľadu na to, či má tieto služby vykonať touroperátor alebo iní Poskytovatelia služieb. Spoločnosť eSky, v súlade s platnými právnymi predpismi, obmedzuje svoju zodpovednosť za neplnenie alebo nesprávne plnenie svojich služieb do výšky trojnásobku ceny balíka služieb pre každého Užívateľa. Toto obmedzenie sa nevzťahuje na škody na osobách alebo škody spôsobené úmyselne či v dôsledku nedbanlivosti.
- Touroperátor bezodkladne poskytne pomoc Užívateľovi, ktorý sa ocitol v zložitej situácii, vrátane okolností, kedy je nemožné zaistiť jeho návrat do krajiny v súlade s ustanoveniami Zmluvy z dôvodu neodvratných a mimoriadnych situácií. Touroperátor v takomto prípade znáša nevyhnutné náklady na ubytovanie Užívateľa v ubytovacím zariadení pokiaľ možno rovnakej kategórie, ktorá je špecifikovaná v Zmluve, po dobu 3 nocí.
- Rezervácia služieb špecifikovaná v tomto odseku Podmienok je vykonaná na základe parametrov a kritérií vybraných Užívateľom v Rezervačnom systéme alebo odkomunikovaných pri hovore s Call-centrom, podľa ktorých budú poskytnuté príslušné informácie o službách a právach a povinnostiach Užívateľa a touroperátora.
- Touroperátor týmto informuje, že efektívne vykonávanie určitých služieb, na ktoré sa vzťahuje táto Zmluva, môže závisieť od komunikácie v úradnom jazyku cieľovej destinácie alebo komunikácie v anglickom jazyku.
- Podrobné informácie súvisiace s poskytovaním služieb prostredníctvom Rezervačného systému sú uvedené v prílohe číslo 1 týchto Podmienok.
- Podrobné informácie súvisiace s poskytovaním služieb prostredníctvom Call-centra sú uvedené v prílohe číslo 4 týchto Podmienok.
- Užívateľ, ktorého sa týka špecifikácia služieb v tomto odseku Podmienok, je chránený v prípade platobnej neschopnosti touroperátora za podmienok uvedených v prílohách číslo 1 a 4 týchto Podmienok.
- Ceny za služby uvádzané v Rezervačnom systéme alebo prostredníctvom Call-centra podľa tohto odseku Podmienok zahŕňajú cenu balíka služieb vrátane daní a, v prípade potreby, akýchkoľvek ďalších poplatkov, nákladov a informácií o dodatočných nákladoch, ktoré môžu byť Užívateľovi účtované (ak sa nedá reálne predpokladať, že by tieto náklady mohli byť vypočítané pred uzavretím Zmluvy).
- Zvýšenie ceny je možné len ako priamy dôsledok zmeny:
- cien za dopravu pasažiera vyplývajúce zo zmien v cenách paliva alebo iných zdrojov energie;
- daní a poplatkov za služby, na ktoré sa vzťahuje dohoda o účasti na balíku cestovných služieb, uložené subjektmi, ktoré priamo neparticipujú na realizácii balíka služieb; spadajú sem napríklad turistické dane, letiskové poplatky alebo poplatky na nalodenie a vylodenie v prístavoch a na letiskách;
- výmenných kurzov, týkajúcich sa daného balíka služieb.
- Finálna cena stanovená v Zmluve nemôže byť navýšená v priebehu 20 dní pred termínom začiatku poskytovania služieb, uvedených v tomto odseku Podmienok..
- Užívateľ môže odstúpiť od Zmluvy kedykoľvek pred začatím jej platnosti. Užívateľovi zároveň ale v takomto prípade môže vzniknúť povinnosť zaplatiť primeraný a odôvodnený poplatok v prospech touroperátora za odstúpenie od Zmluvy. Ak v Zmluve nie je stanovená výška poplatku za odstúpenie od Zmluvy, výška tohto poplatku zodpovedá cene balíka služieb, zníženej o náklady alebo príjmy za alternatívne využitie cestovných služieb. Touroperátor odôvodní výšku poplatkov za odstúpenie od Zmluvy na žiadosť cestujúceho.
- Zmluva môže uvádzať poplatok za odstúpenie od Zmluvy, ktorý je závislý od času, kedy k dostúpenie od Zmluvy došlo, pričom toto odstúpenie musí byť vždy pred začiatkom plánovanej cesty alebo alternatívneho využívania cestovných služieb. Poplatok je predmetom zrážky z platby, ktorú cestujúci zaplatil.
- Užívateľ môže odstúpiť od Zmluvy pred začiatkom cesty bez toho, aby mu vznikla povinnosť zaplatiť dodatočný poplatok vtedy, ak v mieste určenia alebo jeho tesnej blízkosti nastanú mimoriadne okolnosti, a tieto udalosti významne ovplyvnia realizáciu balíka služieb alebo prepravy cestujúcich do destinácie. Užívateľ môže v takomto prípade žiadať refundáciu platieb za balík služieb, bez možnosti žiadať o odškodné alebo inú formu kompenzácie.
- Organizátor zájazdu je oprávnený jednostranne vykonať menšie zmeny podmienok Zmluvy po predchádzajúcom informovaní Užívateľa. Ostatné zmeny, ktoré je možné vykonať pred začatím plnenia balíka cestovných služieb, vrátane zmeny hlavných prvkov služieb cestovného ruchu, nemožnosti splniť osobitné požiadavky alebo zvýšenia ceny presahujúceho 8 % celkovej ceny balíka cestovných služieb, sa vykonávajú po bezodkladnom informovaní Užívateľa a predložení dostupných náhradných služieb a pravidiel ich vykonávania.
- Touroperátor vráti vyššie spomínané poplatky a platby do 14 dní odo dňa ukončenia Zmluvy o účasti na turistickej akcii.
- V rámci služieb, na ktoré sa vzťahuje tento odsek Podmienok, môže Užívateľ bez súhlasu touroperátora previesť na osobu, ktorá spĺňa podmienky účasti na balíku služieb, všetky nároky v súvislosti s účasťou na tomto balíku služieb, ak táto osoba zároveň preberie všetky povinnosti vyplývajúce z tejto Zmluvy a ak Užívateľ o tejto skutočnosti informuje touroperátora v primeranej lehote a primeraným spôsobom (s využitím trvanlivého a relatívne odolného média). Ak z prevodu práv a prevzatia povinností vyplynú dodatočné náklady pre touroperátora (napr. náklady na zmenu údajov Užívateľa), je tento povinný preukázať ich cestujúcemu/Užívateľovi v rámci žiadosti o platbu. Tieto náklady musia byť v primeranej výške a nesmú presiahnuť skutočné náklady, ktoré touroperátorovi vznikli v dôsledku prevodu balíka služieb na inú osobu. Za primeranú lehotu podania oznámenia sa považuje oznámenie o zmene, predložené najneskôr 7 dní pred začatím plynutia balíka služieb.
- V rámci služieb, na ktoré sa vzťahuje tento odsek Podmienok, je Užívateľ poistený povinným úrazovým poistením a zdravotným poistením kryjúcim náklady na zdravotnú starostlivosť v prípade služieb realizovaných v zahraničí. Podrobné informácie o tomto poistení sú dostupné na odkazoch: Všeobecné poistné podmienky a Produktová karta. Užívateľ je oprávnený využívať doplnkové poistenie služieb poskytovaných spoločnosťou eSky v rozsahu, ktorý je špecifikovaný v Rezervačnom systéme alebo bol odkomunikovaný prostredníctvom Call-centra.
- Užívateľ by mal byť informovaný touroperátorom o všetkých špeciálnych požiadavkách, na ktoré Užívateľ poukázal a na ktorých sa obe strany dohodli.
- V rámci rozsahu služieb v tomto odseku Podmienok vyplýva Užívateľovi povinnosť informovať touroperátora o akýchkoľvek nezrovnalostiach, ku ktorým dôjde počas realizácie balíka služieb.
- Sťažnosti a reklamácie Užívateľov musia byť zvážené v súlade s ustanoveniami tohto odseku Podmienok a na základe zásad uvedených v bode XVIII (Sťažnosti a reklamácie).
- Za Užívateľa, ktorý použije portál www.eSky.sk pre objednanie služieb upravených týmto paragrafom, bude odvedený príspevok do garančného fondu cestovného ruchu a fondu na podporu cestovného ruchu vo výške stanovenej príslušnými zákonmi.
- Ak z popisu objektu, ktorý si Užívateľ vybral ako súčasť balíka cestovných služieb, jasne nevyplývajú informácie o vybavení pre zdravotne postihnuté osoby, znamená to, že objekt nie je prispôsobený potrebám zdravotne postihnutých osôb.
-
§ 11. ĎALŠIE/DOPLNKOVÉ SLUŽBY
- V rámci služieb, ktoré sú dostupné prostredníctvom Rezervačného systému alebo Call-centra, si Užívatelia môžu rezervovať ďalšie služby podliehajúce poplatkom, uvedeným v rámci transakčného procesu v Rezervačnom systéme alebo prostredníctvom Call-centra.
- Každá platená služba vybraná Užívateľom počas procesu rezervácie, popísaná v tomto odseku a dostupná v Rezervačnom systéme, môže byť neoddeliteľnou súčasťou jednej rezervácie, v rámci ktorej boli/mohli byť rezervované ďalšie služby.
- Balík služieb eSky (ďalej len ako “Balík služieb”) je nerefundovateľný paušálny servisný poplatok za aspoň jednu modifikáciu letenky, vykonanú Užívateľom prostredníctvom Call-centra v rámci rezervačného procesu. Zakúpením služby Balík služieb je Užívateľ oslobodený od platenia servisného poplatku, ktorý účtuje spoločnosť eSky na základe tabuľky poplatkov za dodatočné služby, týkajúce sa zmien na už zakúpenej letenke. Ak letecká spoločnosť na základe tarifných podmienok účtuje poplatok za zmenu/vrátenie/špeciálne služby, je Užívateľ povinný zaplatiť cenu za službu uvedenú leteckou spoločnosťou.
- Online check-in je dodatočná, platená a nerefundovateľná služba, ktorá umožňuje Užívateľovi vykonať elektronický check-in v systémoch jednotlivých leteckých spoločností v prípade, že transakčný systém takúto možnosť umožňuje. Ako súčasť online check-inu je vygenerovaný palubný lístok poslaný na e-mailovú adresu, ktorú Užívateľ poskytol počas procesu rezervácie, v lehote, ktorá umožňuje riadne vykonanie služby. Niektoré aerolínie môžu od Užívateľa vyžadovať dodatočné informácie, ktoré neboli poskytnuté pri procese rezervácie a sú nevyhnutné pre vykonanie check-inu. Užívateľ poskytne aktuálne kontaktné údaje (ako e-mailovú adresu a telefónne číslo) s cieľom umožniť potrebný kontakt, najmä bezprostredne pred odletom. Nedodanie kontaktných údajov, dodanie kontaktných údajov potrebných pre online check-in menej ako 48 hodín pred plánovaným odletom, dodanie neúplných alebo neaktuálnych údajov, nereagovanie na telefonické hovory od Sky alebo poskytnutie nesprávnych údajov nutných pre check-in môže znemožniť priebeh online check-inu a Užívateľ môže byť požiadaný o zaplatenie poplatku, ktorý definuje letecká spoločnosť, alebo mu vzniknutá situácia neumožní odletieť plánovaným letom. Ak dôjde k vykonaniu zmien v rezervácii zo strany Dopravcu alebo na žiadosť Užívateľa (aj priamo u Dopravcu) po zakúpení služby online check-in, je Užívateľ, ktorý si túto službu zakúpil, povinný bezodkladne informovať spoločnosť eSky o vykonaných zmenách. V prípade neposkytnutia týchto informácií nebude spoločnosť eSky schopná účinne vykonať službu online check-in. Vzhľadom na vyššie uvedené tak spoločnosť eSky nenesie zodpovednosť za neefektívne vykonanie online check-inu, vrátane s tým spojených dodatočných nákladov a prípadných dôsledkov.
- Ak je let oneskorený alebo zrušený, spoločnosť eSky v rámci analýzy údajov súvisiacich s letom Užívateľa odovzdá informácie spolupracujúcemu subjektu za účelom získania primeraného odškodného; adresa spolupracujúceho subjektu:AirHelp Germany GmbH, Boxhagener Strasse 18, 10245 Berlin, Germany, VAT ID: DE 320095320. Ďalšie kroky sa podniknú po výslovnom akceptovaní Užívateľom. Zároveň, podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady č. 261/2004, je Užívateľ oprávnený uplatniť si reklamáciu a žiadať o príslušnú dokumentáciu priamo u leteckej spoločnosti prevádzkujúcej let, s cieľom získať kompenzáciu, na ktorú má cestujúci nárok.
- AirHelp + je platená nerefundovateľná služba, k dispozícii každému, kto urobí rezerváciu prostredníctvom rezervačného systému alebo telefónneho servisného strediska. AirHelp + poskytuje pomoc pri vymáhaní náhrady do 600 EUR za meškanie, zrušenie alebo overbook letu a náhradu škôd až do výšky 6 000 EUR spôsobených meškaním letu (hotely, letenky, jedlo). Pomoc je k dispozícii za podmienok určených poskytovateľom služieb, tj AirHelp Germany GmbH, Boxhagener Strasse 18, 10245 Berlin, Germany, VAT ID: DE 320095320. Podmienky nájdete na https://www.airhelp.com/en/terms/.
-
§ 12. SPOJENÉ CESTOVNÉ SLUŽBY
- Užívateľ používa web stránku www.eSky.sk v nižšie uvedených situáciách, si môže kúpiť spojené cestovné služby, čím sa rozumie nákup kombinácie najmenej dvoch rôznych druhov služieb v rámci jednej cesty či dovolenky, na ktoré sa vzťahujú osobitné zmluvy s dodávateľmi. Zároveň vznikajú tieto cestovné služby aj vtedy, keď subjekt uľahčuje cestujúcim nákup týchto služieb:
- počas Užívateľovej návštevy alebo kontaktu s predajným miestom, ktoré má možnosť výberu a zaplatenia zvlášť za každú službu súvisiacu s cestovaním, alebo
- umožňuje nákup aspoň jednej ďalšej cestovnej služby dohodnutým spôsobom od iného subjektu, podnikajúceho s cieľovou službou či produktom, ak je zmluva s týmto subjektom uzatvorená najneskôr 24 hodín po potvrdení rezervácie prvej služby súvisiacej s cestovaním.
- Spojené cestovné služby nevznikajú, napriek splneniu vyššie uvedených podmienok, v prípade kombinácie nie viac ako jednej služby cestovného ruchu (preprava cestujúcich, ubytovanie v rámci pobytu, ktoré nie je neoddeliteľnou súčasťou transport cestujúceho, požičanie motorového vozidla) s jednou alebo viacerými službami cestovného ruchu, ktorá/é nie je/nie sú neoddeliteľnou súčasťou služby (preprava cestujúcich, ubytovanie v rámci pobytu, ktoré nie je neoddeliteľnou súčasťou transport cestujúceho, požičanie motorového vozidla), ak hodnota týchto služieb je nižšia ako 25% z celkovej hodnoty súvisiacich cestovných služieb a tieto nie sú z rôznych dôvodov propagované a považované za významnú časť spojenia. Okrem toho sa za spojené služby cestovného ruchu nepovažujú služby trvajúce menej ako 24 hodín, pokiaľ nezahŕňajú ubytovanie.
- Podrobné informácie o nákupe spojených cestovných služieb a o právach a povinnostiach vyplývajúcich z využívania týchto služieb sú obsiahnuté v prílohe 2 a 3 týchto Podmienok.
- V prospech Užívateľa, používajúceho web stránku www.eSky.sk, na ktorého sa vzťahuje rozsah služieb uvedený v tomto odseku Podmienok, bude do Záručného fondu pre cestovný ruch vyplatený primeraný príspevok vo výške špecifikovanej platným právnym predpisom.
-
§ 13. VŠEOBECNÉ PREPRAVNÉ PODMIENKY ČLENOV IATA
-
§ 14. ODKAZY NA PREDPISY LETECKÝCH SPOLOČNOSTÍ
Aer Lingus, Air Baltic, Air Europa, Air Iceland, Air Rarotonga, Air Southwest, Airasia, Atlas Blue / Royal Air Marocco, Aurigny, Bergen Air Transport, Blu Express, BlueAir Business Aviation, Blue Islands, Bulgaria Air, BRA, Condor, Corendon, DAT, easyJet, Eurowings, Excelairways, FlyBe, flythomascook.com, Germania Express, GOL, Helvetic, WOW air, Jet2, TUI fly , Jet Blue Airways, Jetstar Airways, Jetstar Asia Airways, Kulula, Luxair, Lydd Air, Air Italy, Nature Air, Nextjet, Norwegian, Pegasus Airlines, Ryanair, Smart Wings, Skytrans Airlines, Southwest, SpiceJet, Sprint Air, Spirit Airlines, Sun Country Airlines, SunExpress, ThomasCookAirlines.com, TUI Airways, Transavia, Virgin Blue - Virgin Australia, Viva Colombia, Viva Peru, Vueling, WestJet Airlines, Wizz Air, Laudamotion, Volotea, Astra Airlines, Jazeera Airways, Satena, EasyFly, Wingo, VivaAerobus, Mayair, AirPanama, JetSmart, Passaredo, LCPeru, Peruvian, Avianca, LATAM, AZUL, SkyAirlines, Amaszonas, Boliviana de Aviación, Aerolínea de Antioquia.