Menu

Registrácia online: Z čoho pozostáva?

Registrácia online: Z čoho pozostáva?

Registrácia online je registrácia vykonávaná cez internet. Alternatívou je registrácia na letisku.

Pozor!
Vždy je dobré využiť registráciu online, ak je k dispozícii, pretože registrácia na letisku môže v prípade mnohých leteckých spoločností znamenať dodatočné poplatky.

Čo je check-in a prečo by nás mal zaujímať?

Každý pasažier, ktorý sa chce dostať do lietadla, musí mať palubný lístok (letenka ako taká ešte neoprávňuje svojho držiteľa na vstup na palubu lietadla!), ktorý získa pri check-ine. Existujú dva spôsoby, ako check-in riešiť:

  • Online - použitím formulára na webe, kam zadáte požadované osobné údaje a po vytvorení palubného lístka si tento vytlačíte a vezmete so sebou na letisko (podrobnosti o online check-in procese nájdete v ďalšej časti tohto článku).
  • Na letisku - na odbavovacom mieste leteckej spoločnosti, alebo pri samoobslužnom check-in automate. Palubný lístok vám následne vytlačí zamestnanec leteckej spoločnosti alebo automat (viac sa môžete dozvedieť z článku o check-ine na letisku).

Každý pasažier má jeden palubný lístok vyplnený údajmi stanovenými leteckou spoločnosťou. Tieto údaje sa môžu líšiť v závislosti od trasy, čo môže súvisieť s vízovou povinnosťou cieľovej destinácie. Pri check-ine sa zvyčajne vyžaduje uvedenie mena, priezviska, typu, čísla a série cestovného dokladu (preukaz totožnosti, cestovný pas), rovnako ako aj dodatočné údaje ako názov krajiny a dátum vydania a vypršania platnosti dokladu.

Je to dôležité vzhľadom na fakt, že zhoda údajov na palubnom lístku a v cestovných dokladoch je kontrolovaná počas bezpečnostných procedúr. V prípade akýchkoľvek nezrovnalostí v údajoch cestujúci bezpečnostnou previerkou neprejde. Počas check-inu sa zároveň prideľujú aj sedadlá v lietadle a informácie o danom mieste sú obsiahnuté aj na vygenerovanom palubnom lístku.

Je potrebné poskytnúť počas check-inu osobné informácie? Áno, je to dôležité. Pri rezervácii leteniek je potrebné uviesť mená cestujúcich spolu s ich dátumami narodenia a kontaktnými údajmi. Palubný lístok obsahuje oveľa podrobnejšie informácie, ktoré vyplývajú z platných bezpečnostných požiadaviek.

V čase medzi nákupom letenky a letom ako takým môže dôjsť k zmene požadovaných údajov (napríklad môže skončiť platnosť pasu a nový bude mať iné číslo). Aj preto sa check-in rieši buď pred letom, alebo (v prípade online check-inu) niekoľko dní pred ním.

Dôležitá poznámka! Každý pasažier by mal mať vlastný, správne vyplnený palubný lístok a preukaz totožnosti, ktorý potvrdí hodnovernosť uevedených údajov.

Zákazníci spoločnosti eSky.sk majú jednoduchšiu registráciu

Spoločnosť eSky.sk umožňuje svojim zákazníkom vykonať registráciu online prostredníctvom jej portálu.

V prípade leteckej spoločnosti Wizz Air, Registrácia online je k dispozícii 30 dní až 3 hodiny pred naplánovaným časom odletu, ak ste rezerváciu vykonali pred 15. augustom 2017 alebo ak ste si zakúpili miesto v rámci rezervácie 15. augusta 2017 alebo neskôr. Ak ste si nezakúpili žiadne miesto v rámci rezervácie vykonanej 15. augusta 2017 alebo neskôr, registrácia bude k dispozícii len na 48 hodín pred odletom. V prípade spiatočných letov bez zakúpených miest sa registrácia pre spiatočný let otvorí po otvorení registrácie na odlet 15 dní pred odletom. Každý pasažier musí byť odbavený samostatné. Registrácia na letisku je spustená na 2 hodiny pred odletom a končí sa na 40 minút pred odletom.

V prípade leteckej spoločnosti Ryanair registrácia online je možná od 4 dní do 2 hodín pred odletom.

Povinná registrácia online:
FR- Ryanair od 4 dní do 2 hodín pred odletom
W6- Wizz Air – od 30 dní do 3 hodín pred odletom
U2- easyjet - od 30 dní do 2 hodín pred odletom
BT- AirBaltic - od 5 dní do uzavretia registrácii na letisku (v závislosti od letu)
AZ- Alitalia (letenky vydané v tarife light) – od 24 do 2 hodín pred odletom
PS- AUI UKRAINE INTL (od 1 júla tohto roku) na trase Kyjev-Riga-Kyjev – od 48 hodín (scheduled flights) alebo 24 hodín (charter flights) do 40 minút pred odletom
AK- Air Asia (domáce lety) – od 14 dní do 4 hodín (AirAsia X) alebo do 1 hodiny (Air Asia)
NK- Spirit Airlines – od 24 hodín do 1 hodiny pred odletom
LS- Jet2.com – od 28 dní do 5 hodín pred odletom
LY- El Al. – od 24 do 3 hodín pred odletom

Odkaz na registráciu online sa nachádza v e-maile, ktorý dostanete od spoločnosti eSky

Registrácia online sa nedá vykonať na našej webovej stránke, a všetky informácie týkajúce sa tohto procesu sa zasielajú cestujúcemu v e-maile.

Správa obsahuje špeciálny odkaz, ktorý používateľa presmeruje na formulár registrácie. V tomto dokumente je potrebné vyplniť všetky požadované údaje cestujúcich. Po ich odoslaní cestujúci dostane e-mail s potvrdením vykonania registrácie a palubným lístkom v prílohe.

Palubný lístok sa dá vytlačiť ihneď po doručení e-mailu alebo uložiť v prenosnej pamäti (kľúč USB, inteligentný telefón, prenosný disk a pod.) a vytlačiť neskôr, ale bezpodmienečne pred pristúpením k registrácii batožiny a pasovej alebo bezpečnostnej kontrole na letisku!

Vytlačený palubný lístok musíte mať so sebou na letisku spolu s dokladom totožnosti použitým pri registrácii. V prípade chýbajúceho palubného lístka budete musieť zaplatiť vysokú pokutu, a v krajných prípadoch to môže dokonca znamenať, že vás nevpustia na palubu lietadla.

Nemôžem sa zaregistrovať. Čo robiť?

Skontrolujte, či sa neregistrujete príliš skoro alebo príliš neskoro. Informáciu o čase, v ktorom to musíte urobiť, dostanete v e-maile od spoločnosti eSky.sk. Pre každú leteckú spoločnosť, a dokonca trasu letu, to môžu byť iné časové intervaly.

Skontrolujte, či na vašu e-mailovú adresu nebol zaslaný nový časový rozvrh letu a nový odkaz na registráciu.

Ak sa rezervácia týka väčšej skupiny, neregistrujte viac ako niekoľko cestujúcich súčasne. Ak ich bude priveľa, počas zadávania údajov z dokladov môže vypršať čas trvania relácie. Súvisí to s bezpečnosťou vašich údajov.

Zmena po registrácii

Po registrácii online umožňujú letecké spoločnosti Ryanair, Wizz Air, Easy Jet zmenu dátumu letu alebo priezviska cestujúceho. Cena tzv. otvorenia letenky predstavuje 15 EUR/15 GBP za cestujúceho a let. Po otvorení letenky môžu cestujúci vykonať zmeny v súlade s obchodnými podmienkami leteckej spoločnosti a prípadnými poplatkami. Existujú obmedzenia času, v ktorom sa môže takáto zmena vykonať.

Pozor!
Cestujúcich, ktorí cestujú s podanou batožinou registrácia online neoslobodzuje od povinnosti dostaviť sa na štandardnú registráciu batožiny na letisku.

Pamätajte!

  • po vykonaní registrácie online už nie je možné vykonávať zmeny v letenke (s výnimkou leteckých spoločností Ryanair, Wizz Air, Easy Jet),
  • cestujúci musia mať výtlačok palubných lístkov na letisku,
  • palubné lístky môžu byť vytlačené čiernobielo,
  • každý palubný lístok musí byť vytlačený na samostatnom liste tak, aby jedna strana listu zostala čistá,
  • cestujúci musia mať so sebou na letisku doklady totožnosti použité pri registrácii online.

Tipy a návrhy v tomto článku a súvisiace články sú len pre informačné a pomocné účely a nesmú predstavovať základ pre akúkoľvek sťažnosť voči eSky.sk.

Zaujal Vás tento článok, ale potrebujete viac informácií?
Ďakujeme za Vašu pomoc

Váš názor nám pomôže vytvárať lepšie a príslušné články

Temporarily we could not send your suggestions

Send again Try later